BBC-ի տեղեկացմամբ՝ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ առայժմ չի ցանկանում նոր պատժամիջոցներ սահմանել Ռուսաստանի նկատմամբ, որպեսզի չվնասի խաղաղ գործընթացին։ Նրա դիտարկմամբ՝ ռուս-ուկրաինական հակամարտությունը պետք է մնար Եվրոպայի խնդիրը, ԱՄՆ-ը չպետք է միջամտեր, և եթե էական առաջընթաց չլինի, ԱՄՆ-ը իր դերը կարգավորման հարցում կզիջի Եվրոպային։ Նա հավաստիացրել է, որ ամերիկացի զինվորներ ՈՒկրաինայում չեն լինի։                
 

«Ես հատուկ նպատակ չունեմ ուրիշներից տարբերվելու, իմ նպատակը ինքս ինձնից տարբերվելն է»

«Ես հատուկ նպատակ չունեմ ուրիշներից տարբերվելու,  իմ նպատակը ինքս ինձնից տարբերվելն է»
04.04.2014 | 11:43

«Իրատես de facto»-ի հյուրը «Հովեր» կամերային երգչախմբի գեղարվեստական ղեկավար, արվեստի վաստակավոր գործիչ ՍՈՆԱ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆՆ է:

«ԵՍ ՇԱՏ ՍԹԱՓ ԵՄ ՎԵՐԱԲԵՐՎՈՒՄ ՊԵՆԴԵՐԵՑԿՈՒ ԳՆԱՀԱՏԱԿԱՆԻՆ ԵՎ ՇԱՏ ՊԱՐՏԱՎՈՐԵՑՆՈՂ ԵՄ ՀԱՄԱՐՈՒՄ ԱՅԴ ՄԵԾԱՆՈՒՆ ԵՐԱԺՇՏԻ ԿԱՐԾԻՔԸ»


-Սոնա, վերջին շրջանում «Հովեր» կամերային երգչախումբը համերգային ծրագրերով հանդես եկավ Քշիշտոֆ Պենդերեցկու, Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հետ, հատկապես բեղուն համագործակցություն եք ծավալում «Երևանյան հեռանկարներ» նախագծի շրջանակներում: Հաջորդ տարի նախատեսված է երգչախմբի համերգը Լեհաստանում: Մանրամասնեք, խնդրեմ, թե ինչ է արված արդեն, և ինչպիսի ստեղծագործական ծրագրեր ունեք առաջիկայում:
-Առաջիկայում երիտասարդ հայ հեղինակների ստեղծագործությունների կատարումով հանդես կգանք առանձին ելույթով: Այդ համերգի ժամանակ կկայանա հինգ ստեղծագործության պրեմիերա, որոնց հեղինակներն են Սոֆյա Միքայելյանը, Գևորգ Բադալյանը, Վահրամ Բաբայանը, Վարդան Աճեմյանը, Նուբար Ասլանյանը: Համերգը ղեկավարելու է Լիլիթ Եդիգարյանը: Ապրիլի 24-ի տարելիցին ընդառաջ Մոցարտի «Ռեքվիեմը» պիտի կատարենք` «Berliner» ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի գլխավոր դիրիժոր Լիոր Շամբադալի ղեկավարությամբ: «Հովերը» առաջին անգամ չէ, որ ելույթ է ունենում օտարազգի դիրիժորի ղեկավարությամբ: Սա, այդ իմաստով, հերթական հրաշալի առիթն է: Մեծ սիրով ենք համագործակցում «Երևանյան հեռանկարներ» նախագծի, դրա ղեկավար Ստեփան Ռոստոմյանի հետ: Մեզ համար կարևոր էին Սոֆյա Գուբայդուլինայի, Ռոդիոն Շչեդրինի, Գիա Կանչելիի և, իհարկե, Քշիշտոֆ Պենդերեցկու ստեղծագործությունների երևանյան համերգները: Առհասարակ, մեծ նշանակություն ունի ինձ համար Պենդերեցկու հետ համագործակցությունը, որն աստիճանաբար ավելի խորանում է: Հայաստանյան վերջին այցելության օրերին նա մամլո ասուլիսի ժամանակ «Հովերի» հանդեպ իր առանձնահատուկ վերաբերմունքի մասին է խոսել: Սա ինձ համար շատ հաճելի է: Ես շատ սթափ եմ վերաբերվում նրա գնահատականին և շատ պարտավորեցնող եմ համարում այդ մեծանուն երաժշտի կարծիքը «Հովերի» մասին: Մի բան է, երբ արածդ գործը հասնում է որոշակի մակարդակի, շատ ավելի դժվար է այդ մակարդակը պահելը: Ես շատ կարևոր եմ համարում երգչախումբը լավ կենսառիթմի մեջ պահելը: Այս հարցում մեզ մեծապես սատարում են մշակույթի նախարարությունը` ի դեմս նախարար Հասմիկ Պողոսյանի, և «ՎիվաՍել-ՄՏՍ»-ը` ի դեմս գործադիր տնօրեն Ռալֆ Յիրիկյանի: Վերջինս արդեն մեկ տարուց ավելի մեր հովանավորն է, և դրա շնորհիվ կարողանում ենք մեր բարձրակարգ երգիչներին պահել Հայաստանում: Մեզ համար սա շնչառություն ապահովող գործոն է:

«ԵԹԵ ԻՍԿԱՊԵՍ ԲԱՐՁՐ ՄԱԿԱՐԴԱԿ ԵՎ ԼԱՎ ԱՐԴՅՈՒՆՔ ԵՍ ԱԿՆԿԱԼՈՒՄ, ՊԵՏՔ Է ՆԵՐԴՐՈՒՄՆԵՐ ԱՐՎԵՆ»


-Այսինքն, հանգում ենք այն անվիճելի եզրահանգմանը, որ ցանկացած մեծ, ներկայանալի գործի հաջողություն ուղղակիորեն կախված է ֆինանսների՞ց:
-Եթե իսկապես բարձր մակարդակ և լավ արդյունք ես ակնկալում, պետք է ներդրումներ արվեն: Ես չեմ ասում, թե ամեն բան որոշողը ֆինանսներն են: Պետական կարգավիճակ ունենալու, ապա և «ՎիվաՍել-ՄՏՍ»-ի աջակցության պարագայում հնարավոր է անել այն, ինչ այսօր արվում է: Մենք անցյալ տարի մասնակցեցինք «Արծվաբերդ» օպերայի բեմադրությանը Շուշիում: Քանի որ Ավետ Տերտերյանի 85-ամյակն է նշվում այս տարի, պատրաստվում ենք սեպտեմբերի 1-ին մասնակցելու նրա «Կրակե օղակ» օպերայի ներկայացմանը` դարձյալ Շուշիում: Այս անգամ ծրագրում կընդգրկվի նաև Հայաստանի կամերային երգչախումբը: «Կրակե օղակը» կբեմադրի Մարիա Սահակյանը: Սրանք ծախսատար նախագծեր են, որոնք հնարավոր չէ իրագործել առանց ֆինանսական լուրջ ներդրումների:

«ԺՈՂՈՎՐԴԱԿԱՆ ԳՈՐԾԻՔՆԵՐԻ ՆՎԱԳԱԿՑՈՒԹՅԱՄԲ` ԽՄԲԵՐԳԱՅԻՆ ՄԻՔՍ»


-«Հովերը», իր պրոֆեսիոնալիզմից զատ, ամեն անգամ զարմացնում է երևակայության նոր դրսևորմամբ: Այս իմաստով, ի՞նչ նորույթ եք նախապատրաստում հայ երաժշտասերների համար:
-Ես մի լավ ծրագիր եմ փայփայում իմ մեջ. ուզում եմ ժողովրդական գործիքների նվագակցությամբ խմբերգային միքս անել և ստանալ այնպիսի հնչողություն, որն ակադեմիական չէ: ՈՒզում եմ, որ համերգային ծրագիրը երգվի միկրոֆոններով` ոչ դասական երգեցողությամբ: Մտադիր ենք համագործակցել Նորայր Քարտաշյանի հետ: Այս ծրագրի մեկնարկը կտրվի «Համշինաշարան» երգաշարով: Եթե տեսնենք, որ հետաքրքիր է ստացվում, հետագայում կստեղծվի մի ամբողջ համերգային ծրագիր: Չգիտեմ` որքանով կհաջողվի: Առջևում «Հայակ» կինոմրցանակաբաշխության բացման արարողության ժամանակ ունենալիք ելույթն է, որը չեմ ուզում մանրամասնել, որպեսզի հանդիսատեսի համար անակնկալ լինի: Այնուհետև կլինեն ելույթներ Կոմիտասի հոբելյանի առթիվ և «100 համերգ Հայոց ցեղասպանության նահատակների հիշատակին» ծրագրի շրջանակներում: Մայիս ամսին հանդես կգանք Մոսկվայում` Գերգիևի հեղինակած «Զատկի փառատոնին»: Այդուհետ «Հովերը» համերգներ կունենա Գերմանիայում, ուր կմեկնենք փոքր` արական կազմով: Հունվարին սպասվում է ուղևորություն Էստոնիա: Կմասնակցենք նաև Սայաթ-Նովային նվիրված նախագծին, որի բեմադրիչը Վիգեն Չալդրանյանն է: Առանձին համերգով հանդես կգանք Զավեն Վարդանյանի հոբելյանական համերգաշարի շրջանակներում:

«ԼԻՆԵԼ «ՀՈՎԵՐԻ» ՆՄԱՆ ԵՐԳՉԱԽՄԲԻ ԵՐԳԻՉ` ՇԱՏ ԲԱՐԴ ԳՈՐԾ Է»


-Վերջին շրջանում մենք լսեցինք «Հովերի» երգիչ Լիպարիտ Ավետիսյանի մեներգերը Ջուզեպպե Վերդիի «Ռեքվիեմ», Գուստավ Մալերի «Երգ երկրի մասին» ստեղծագործությունների կատարումներում` Հայաստանի ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հետ: Ձեր երգչախմբում ընդգրկված են մարդիկ, որոնք հրաշալի մենակատարներ են: Այսպիսի՞ երգչի նկատի ունեիք, երբ խոսում էիք հովանավորների ներդրումների շնորհիվ Հայաստանը չլքողների մասին:
-Լիպարիտը, «Հովերի» կազմում ընդգրկվելուց առաջ, արդեն ճանաչված էր, բազմաթիվ ելույթներով էր հանդես եկել, «Անուշ» օպերայում Սարոյի դերերգն էր կատարում:
-Խոսքը Սերժ Ավետիքյանի բեմադրած «Անուշի՞» մասին է` «Հովերի» մասնակցությամբ:
-Այո՛: Հենց այդ ընթացքում մենք մտերմացանք Լիպարիտի հետ, և նա ընդգրկվեց «Հովերի» կազմում: Ես շատ խնայում եմ իրեն, շատ պարտավորություններից ազատում եմ, որովհետև գիտեմ, թե ում հետ գործ ունեմ: Նա հրաշալի երգիչ է. սա ասում եմ` բոլորովին չնսեմացնելով «Հովերի» մյուս երգիչների արժանիքները: Լինել «Հովերի» նման երգչախմբի երգիչ` շատ բարդ գործ է, և սա հենց ինքը` Լիպարիտն է խոստովանում: Լիպարիտը «Հովերի» համար, իհարկե, զարդ է: Երգչախմբի ծրագրում եղած մեներգերը նրան եմ վստահում` սկսած անցյալ տարվանից: Իսկ անցյալ տարին մեզ համար շատ հագեցած տարի էր: Հաջորդ տարին էլ, իհարկե, հագեցած կլինի: Շրջագայելու ենք ամբողջ Լեհաստանով:

«ՊԵՆԴԵՐԵՑԿՈՒ ՆՄԱՆ ԵՐԱԺՇՏԻ ԳԱԼԸ ՀԱՅԱՍՏԱՆ ԱՐԺԵՎՈՐՈՒՄ, ԻՄԱՍՏԱՎՈՐՈՒՄ Է ՄԵՐ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅՈՒՆԸ»

-Քշիշտոֆ Պենդերեցկին գրում է նոր ստեղծագործություն` նվիրված Հայոց ցեղասպանության 100-ամյակին, որը պիտի կատարի «Հովերը»: Այդ ստեղծագործության կատարմա՞մբ պիտի շրջագայեք Լեհաստանում:
-Այո՛: Պենդերեցկին ինքն է ինձ ասել, որ պիտի գրի այդ ստեղծագործությունը, և այն պիտի կատարի «Հովերը»: Պենդերեցկուն անդրադառնալով` ուզում եմ ասել, որ այդ կարգի երաժշտի ժամանումը Հայաստան արժևորում, իմաստավորում է մեր գործունեությունը: «Հովերը» նախաձեռնում է ծրագրեր` քայլելով ոչ տրորված ճանապարհներով, չնայած այդպիսիք արդեն չեն մնացել: Ես հիմա սպասում եմ փոքրիկ ջազային մեսսայի նոտաներին, որը շուտով կհասնի Հայաստան, և այն կկատարի «Հովերը»:
-Դուք ոչ միայն «Հովերն» եք տանում ոչ ավանդական, չտրորված ճանապարհով, այլև ուղղորդում եք ուրիշներին: Նկատի ունեմ, մասնավորապես, Ձեր ուսանող Շահե Քեշիշյանին` իր «Զանգակներ» խմբով:
-Կարծում եմ` հիշում եք, որ անցյալ տարի «Հովերը» հանդես եկավ «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի բացմանը` հենց զանգերով: Տիգրան Հեքեքյանն էլ է օգտագործում զանգերը: Շահեն դեռ ուսանող ժամանակ է առաջին փորձն արել «Հովերի» հետ: Հետո ինքը ստեղծեց «Զանգակներ» խումբը, և շատ հաճելի է, որ կան այդ կատարումները: Ես ուզում եմ` ինձ ճիշտ հասկանան: Ես հատուկ չեմ նստում և ուղեղիս զոռ տալիս, որ մի նոր, չտեսնված բան ստեղծեմ: ՈՒղղակի ինձ համար հետաքրքիր է ամեն անգամ մի նոր բան փորձելը, նոր նախաձեռնությամբ հանդես գալը: Դա աշխատելու իմ ձևն է: Ես հատուկ նպատակ չունեմ ուրիշներից տարբերվելու, իմ նպատակն ինքս ինձնից տարբերվելն է: ՈՒզում եմ` համերգ կոչվածը ինչ-որ փոփոխության ենթարկվի: Այս մասին շատ եմ մտածում: Այդ ակադեմիական լարումը, որ կա մեր համերգներում, ինձ չի գոհացնում: Ես ուզում եմ, որ համերգը այդ լարումից ձերբազատվի, լարումնաթափ լինի:

«ՄՏՔԻ, ԵՐԵՎԱԿԱՅՈՒԹՅԱՆ, ԱՐՎԵՍՏԻ ՔԱՐՏԵԶԸ ԵՐԲԵՔ ԱՎԱՐՏՈՒՆ ՁԵՎ ՉԻ ՈՒՆԵՆԱԼՈՒ»

-«Անուշ» օպերայի մասին հիշատակեցիք, որի շուրջ բարձրացված աղմուկը դեռ չի մոռացվել: Դա ակադեմիական լարումից ձերբազատվելու փորձ կարելի՞ է համարել:
-Այո՛: «Անուշը» այն ուղին էր, որը պիտի սկիզբ դներ օպերայի մի նոր մոտեցման, նոր մեկնաբանման, պիտի հող ապահովեր այդ ասպարեզում հաջորդ` երկրորդ, երրորդ, չորրորդ քայլի համար: Այդ ճանապարհը միայն իմը չէ, Սերժինը չէ, «Անուշի» վրա աշխատած ստեղծագործական խմբինը չէ: Ես հասկանում եմ ամեն ինչ, պատկերացնում բոլոր մտահոգությունները: Ինչևէ, այսքան ժամանակ է անցել, բայց «Անուշի» մասին դեռ էլի խոսում ենք: Աշխարհի քարտեզը ձևված ու ձևակերպված է, կարծես այլևս նոր կղզիներ ու մայր ցամաքներ չկան հայտնաբերելու: Սակայն մտքի, երևակայության, արվեստի քարտեզը երբեք ավարտուն ձև չի ունենալու: Դեպի նոր աշխարհներ են տանում միայն չտրորված ճանապարհները: Մի այդպիսի ճանապարհ էր մեզ համար նաև «Անուշի» նոր բեմականացումը, նույնիսկ եթե այն վտանգավոր էր ու կործանիչ:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2044

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ